Tündér Pékség

Éliás, Tóbiás..... egy vekni kenyér

se nem Éliás, se nem dödöle, ez Tobias kenyér

2019. január 18. - Gáncsné Vasas Tünde

Éliás, Tóbiás, egy  tál dödöle vekni kenyér

1.JPG

Éliás, Tóbiás, egy tál dödöle..... 
énekelhetném ezt is, de ez se nem Éliás, se nem dödöle. Ez egy Tobias kenyér ;)

Többféle gabonamagvat kaptam tesztelésre. Elsőre találomra kiválasztottam egyet, Tobias fajtájút. Múlt héten frissen őrölve próbáltam ki. Akkor szakajtóban sütöttem. Nagyon szép szellős bélzete lett, egy képet kaptam róla. Ma ugyanebből az őrlésből készültet formába tettem, de egy kicsit türelmetlen voltam, még kelhetett volna. Ízre nagyon kellemes, jó állagú lett. Jó lenne ezzel a gabonával a polcokon is találkozni :)

75g BL80
220g Tobias
220g víz
egy óra autolízis
dagasztáskor + 30g víz
7,5g só
60g kovászt (fel BL80, fele Tobias)
2x45 perc hajtogatás,
+3 óra bulk az asztalon
éjszakára dobozban 0 fokos hűtő
reggel formázás,
kb másfél óra kelesztés,
sütés 175 fokon 35 percig.

2.JPG

3.jpg

4.JPG

5.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://tunderpekseg.blog.hu/api/trackback/id/tr6214565880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása